onsdag 1 augusti 2012

30. Bär (214 av 366)

Ganska gott om vin -bär i år!

5 kommentarer:

  1. Vinbärsgelé till steken i vinter ;) Det är inte dumt det!

    SvaraRadera
  2. Själv brukar jag bara njuta vinbärsbuskarna som vilken vacker blomsterbuske som helst. Arbetsinsatsen för att göra gele står inte i proportion till resultatet - för mig. ;)

    SvaraRadera
  3. Vi har flera vinbärsbuskar - de fanns där när vi köpte huset för om vi planerat trädgården hade vi aldrig satt några därför vi är ju alltid på gården på somrarna. Men grannen blir väldigt glad för hon får plocka bären och göra saft.

    Skallsjö.....ahaaa Göteborgstrakten ;-)
    bra att veta ifall att om när vi är där i trakterna...

    SvaraRadera
  4. Har nyss plockat av mina svarta och kokat både saft och gele då känner man sig allt ganska duktig.

    SvaraRadera
  5. Jag längtar bara efter att mina ska mogna - allt är sent denna sommar

    SvaraRadera