torsdag 8 mars 2012

Eget tema: Kvinnor (68 av 366)

Det är 8:e mars, Internationella Kvinnodagen.
Jag är hemma med influensa och har lyssnat på 
tv-debatter om ojämlika löner och kvinnors 
ökade risk för hjärt- och kärlsjukdomar.
När jag går ner till köket ser jag att jag
har hur mycket fåglar som helst i trädgården,
det har kommit en  del snö så de är extra intresserade.
Då upptäcker jag att två domherre-honor har 
ockuperat ett av fågelborden, de verkar samarbeta
bra och kör bort de andra fåglarna.
Är det månde kvinnors dag även i fågelvärlden??

Är tyvärr för trött för att kommentera er andra, men jag återkommer..

5 kommentarer:

  1. Jamenvisst det är ju kvinnodagen idag...
    och stackars du ligger sjuk...
    Krya på dig och va tur att du har fåglarna att titta på i trädgården.

    SvaraRadera
  2. Se nu till att bli frisk! Onödigt att ligga där och vara sjuk så här på kvinnornas dag♥

    SvaraRadera
  3. Underbar bild från fågelbordet. Fart o spänning det syns Ofta tror man nog att fåglarna bara är där o äter och inte reagerar på något, men din bild har ett annat budskap. Krya på dig!

    SvaraRadera